بلاگ

نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty

نقد و بررسی Wo Long Fallen Dynasty 2

Wo Long: Fallen Dynasty – پس از درخشش بازی بسیار جذاب Sekiro: Shadows Die Twice در پلتفرم های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، تیم استودیو نینجا با معرفی بازی Wo Long : Fallen Dynasty بسیار سر و صدا به پا کرد.

گروه متبهر نینجا یکی از استودیو های قوی در ژانر هک اند اسلش می باشند که در بیش تر موارد خاطره ای زیبا برای مخاطبان بازی های خود به جا گذاشته اند. نا گفته نماند که تیم نینجا صرفا به دلیل سبک های هک اند اسلش مشهور نشده اند زیرا این استودیو در تاریخچه ی خود بازی هایی همچون Ninja Gaiden یا Nioh را با اقتدار در کارنامه خود ثبت نموده اند.

تیم نینجا پس از موفقیت و بازتاب گسترده ای که در سری Nioh بدست آورد، تمرکز خود را روی بازی Wo Long : Fallen Dynasty گذاشته است. سوال مخاطبان این است که آیا این بازی هم توانسته درخشش Nioh را داشته باشد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم که هیچ محصولی را نمی توان بی عیب و نقص یافت اما مهم این است که آن در کم ترین حالت برسد. بازی Wo Long : Fallen Dynasty در حالت جنرال بازتاب خوبی داشته است و توانسته است نتایج و رضایتمندی مطلوبی را برای خود کسب کند اما همانطور که گفته شد، هیچ اثری حتی فاخر ترین هم که باشد، بی نقص نیست. این اثر در کنار صحنه های پر هیجان و جذابی که دارد مشکلاتی هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

نقد و بررسی Wo Long Fallen Dynasty 3

نقد و بررسی Wo Long Fallen Dynasty 3

داستان بازی Wo Long: Fallen Dynasty

بخش داستانی این بازی به دوران باستانی چین برمیگردد که قبیله های گوناگون توسط یک الکسیر شگفت انگیز که نیروی سیاه و شیطانی را در اختیار کسی که آن را استفاده کند قرار می دهد و تمام تلاش خود را برای پیروزی و بقای حکومت خود انجام می دهد. محتویات این الکسیر دیمونیک چی می باشد که شما باید در این داستان به دنبال چشمه ی اصلی یا به قولی دیگر سر منشاء اصلی آن بگردید و آن را از بین ببرید.

** هشدار Spoil**

شروع بازی از هجوم چند سرباز به یک روستا آغاز می شود. شخصیت اول و اصلی این بازی در حال نابود کردن سربازان مهاجم و محافظت از روستا است. او همه ی سعی و تلاش خود را برای نگه داشتن روستا انجام می دهد. در حین این ماجرا، وی با شخصی نابینا برخورد می کند. این فرد نابینا نقش موثری در تغییر سرنوشت پر ماجرا و پر هیجان شخصیت اصلی بازی دارد.

ویژگی های بازی Wo Long: Fallen Dynasty

بازی Wo Long: Fallen Dynasty از لحاظ شخصیت پردازی یا داستانی چندان محصول خارق العاده ای نیست و کاملا معمولی و عادی است. شخصیت های داستانی این بازی هم از اشخاص تاریخی چین که در افسانه های این کشور یاد شده است، استفاده شده است. این بازی گذری به فیلم سینمایی افسانه سه برادر دارد که مخاطبانی که این فیلم سینمایی را تماشا کرده باشند، قطعا داستان برای این اشخاص بسیار جذاب تر خواهد بود.

در واقع چون داستان بازی Wo Long: Fallen Dynasty دقیقا با همان اتفاقاتی که در فیلم سینمایی جذاب افسانه سه برادر رخ داده است، ارتباط دارد و شما با دیدن این فیلم بطور پیش نیاز این بازی، می توانید داستان این بازی را با رنگ و بوی متفاوتی تجربه کنید.

سبک این بازی همانطور که در بالا تر گفته شد، هک اند اسلش می باشد که در دسته ی ماجراجویی می باشد. این تیم قدرتمند ثابت کرده است که می تواند غوغا کند. در این بازی شما می توانید هیرو خود را شخصی سازی کنید و سلاح های متنوعی را در اختیار وی قرار داده تا بتوانید دشمنان را از سر راه بردارید.

جلوه های ویژه این بازی به ویژه هنگام مبارزه قوی کار شده است. همچنین سلاح های متنوعی که شما می تونید مطابق با نوع درخواست شما و سلیقه ی خود انتخاب و استفاده کنید.  سلاح های بازی هر کدام کار های بخصوص خود را انجام می دهند از این رو شما نمی توانید بگویید که این سلاح بهتر است یا آن سلاح خوب نیست. درواقع بستگی به نحوه درخواست و نیاز شما دارد.

قسمت جذاب بحث ما این است که شخصیت بازی ما تنها محدود به سلاح های گرم نیست بلکه می تواند در کنار این سلاح ها از جادو هایی که از 4 عنصر ارسطو بر گرفته است استفاده نماید. آن عناصر شامل آتش، آب و خاک است. شما با این جادو ها می توانید دمیج یا به عبارتی دیگر آسیب جدی تری به دشمنان خود وارد نمایید. در کنار این موارد ابیلیتی یا مهارت های اضافی هم اعم از جا خالی دادن یا پریدن وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

نقد و بررسی Wo Long Fallen Dynasty

نقد و بررسی Wo Long Fallen Dynasty

Wo Long: Fallen Dynasty بازی خوبی است؟

اگر بخواهیم از جزء به کل نگرش کنیم، بازی Wo Long: Fallen Dynasty در جایگاه و رنک خوبی قرار دارد. نورپردازی ها و جلوه های ویژه و گرافیکی بسیار قوی که تیم نینجا در این محصول زیبا تدارک داده است یا چهره های شخصیت های داستانی این بازی که بسیار مهیج و زیبا ساخته شده اند همچنین نوع داستان که همانطور که در بالاتر گفته شد داستان این بازی جذاب با فیلم سینمایی افسانه سه برادر مطابقت دارد و برای افرادیکه این فیلم را دیده باشند بسیار مهیج تر و جذاب تر خواهد بود.

فنون و ضربات بخصوص هر سلاح هم بسیار حرفه ای طراحی شده است و از لحاظ فنی هم این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 هم تست شده است و از لحاظ گرافیکی و فریم افت نداشته است و بسیار روان و بی نقص اجرا شده است. اما با توجه به مقدمه ی این بحث همانطور که گفتیم نقصایی وجود دارد که در این بازی وجود باگ و گلیچ های گوناگونی به چشم می خورد که می تواند روی روند بازی تا حدودی موثر باشد.

نقاط قوت

+ سیستم مبارزاتی هیجان‌انگیز، عمیق و درگیر کننده

+ طراحی بسیار خوب انیمیشن‌های مبارزه‌ای و کومبوهای مختلف

+ تاثیرگذاری بسیار خوب سیستم ارتقا کاراکتر در ساختار مبارزاتی کاربران

+ موسیقی‌های گوش‌نواز

+ استفاده مناسب از سیستم Parry در مبارزات بازی

نقاط ضعف

داستان بازی برای کاربران عادی و اشخاصی که با افسانه سه برادر آشنایی ندارند، عادی و بدون جذابیت است

عدم تنوع در طراحی دشمنان معمولی و الیت

باگ و گلیج

– عملکرد نامناسب هوش مصنوعی

بازی Wo Long: Fallen Dynasty از پورت ضعیفی روی PC برخوردار است

 

سخن پایانی:

Wo Long: Fallen Dynasty  علاوه بر گرافیک، از لحاظ صدا گذاری و موسیقی هم عملکرد قابل قبولی را کسب کرده است.

در آخر، ممکن است با خود فکر کنید که Wo Long: Fallen Dynasty همان Nioh است و این بازی کپی است. اما باید این موضوع را بدانید که در بطن قضیه این موضوع فرق دارد. در بازی Wo Long: Fallen Dynasty تمامی کمبود های بازی Nioh جبران شده است و گروه موفق نینجا تمام سعی و تلاش خود را بکار برده اند تا بهترین لحظات را حین تجربه ی این بازی زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *