بلاگ

گینس و بازی های ویدیویی ثبت شده در آن

گینس و بازی های ویدیویی

گینس و رکوردهای عجیب ثبت شده در آن برای تمام افراد در سراسر دنیا هیجان انگیز است. اگر به کسب اطلاعات در خصوص بازی های ویدیویی که رتبه گینس دارند، علاقمند هستید این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله به بررسی چندین بازی ویدیویی ثبت شده در گینس می پردازیم. برخی این بازی های در بخص های عجیب و مختلفی رکورد دار گینس هستند.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

رکورد های گینس و بازی های ویدیویی

اگر به کتاب رکوردهای گینس علاقه مند باشید میدانید اولین نسخه از این کتاب ها در سال 1955 منتشر شد. از همان سال تا امروز شاهد تعداد نسخه های متعدد و انتشار آنها هستیم. در ادامه برخی از بازی های ویدیویی که اسمشان در این کتاب ثبت شده را خواهید دید.

Metal Gear گینس

Metal Gear

این سری بازی جذاب به دو علت اسمش در کتاب گینس ثبت شده است. اگر با این بازی آشنایی داشته باشید میدانید یکی از هسته های مهم بازی های Metal Gear مخفی کاری بوده است. از همان نسخه‌های ابتدایی شاهد تاثیر چشمگیر مخفی کاری در گیم‌پلی این سری بودیم. همینطور کارگردان این بازی یعنی هیدئو کوجیما، به‌دلیل داشتن عنوانین با کات‌سین‌های طولانی مشهور است. همینطور فرانچایز Metal Gear تعدادی از طولانی‌ترین صحنه‌های سینمایی در تاریخ بازی‌های ویدیویی را شامل می‌شود.

براساس کتاب رکوردهای گینس، بازی Metal Gear اولین بازی کنسولی بود که به‌طور کامل از المان مخفی‌کاری به‌عنوان بخشی از گیم‌پلی بازی استفاده کرد. Metal Gear Solid 2 اولین بازی مخفی‌کاری با دشمنانی بود که می‌توانستند به‌عنوان یک تیم هماهنگ کار کنند. همچنین براساس نسخه مخصوص بازی‌های ویدیویی کتاب گینس سال 2011، بازیMetal Gear Solid 4 دارای طولانی‌ترین کات‌سین که تا به‌امروز در یک بازی دیده شده است. همچنین طولانی‌ترین سکانس کات‌سین است که به‌ترتیب 27 و 71 دقیقه زمان دارند. شاید تعجب‌آور باشد اما هر دو رکورد مربوط به طولانی‌ترین کات‌سین‌ها توسط بازی‌های دیگر شکسته شده‌اند.

 

Grand Theft Auto V گینس

Grand Theft Auto V

این بازی از موفقیتی برخوردار است که همچنان این موفقیت را حفظ کرده است. کمتر کسی است که به بازی های ویدیویی علاقه مند باشد ولی با این بازی آشنا نباشد. این بازی توانسته نام خود را در کتاب گینس با عنوان پرفروش ترین بازی ویدیویی در سبک اکشن-ماجراجویی ثبت کند. این بازی توانسته در سه نسل مختلف از کنسول‌های خانگی همچنان در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی و ماهانه بسیاری از کشورها جایگاه خود را حفظ کند. موفقیت این بازی زبانزد خاص و عام شد و دستاوردهای بسیاری کسب کرد که از مهم‌ترین آن می‌توان به‌دستیابی پرفروش‌ترین محصول سرگرمی تاریخ اشاره کرد. این بازی هیجان انگیز با فروش باور نکردنی بیش از 155 میلیون نسخه رکوردی استثنایی به جا گذاشت.

 

بیش تر بخوانید:

نکات مهم نصب بازی جی تی ای وی (GTA V)

اما ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود . Grand Theft Auto V در سه روز اول انتشار به فروش 1 میلیارد دلاری رسید تا براساس اعلام رکوردهای گینس، این بازی به سریع‌ترین دارایی سرگرمی با درآمد یک میلیارد دلاری تبدیل شود. کسب کردن این رکورد زمانی حیرت انگیز می‌شود که GTA 5 توانست این رکورد را در میان بلاک‌ باسترهای هالیوودی و پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی دنیا به‌دست آورد. تاثیر انکارناپذیری روی رکوردهای متعدد سری Grand Theft Auto بگذارد.

The Legend Of Zelda گینس

The Legend Of Zelda

ممکن است با دیدن اسم این بازی تصور کنید چندان بازی شناخته ای نیست و به چه علت رکوددار گینس شده است. درست است که گرافیک و چند ضلعی بودن شخصیت ها و محیط بازی Ocarina of Time با استانداردهای امروزی زمین تا آسمان تفاوت دارد. اما به این نکته توجه کنید که در زمان خود یکی از بهترین بازی های سه بعدی محسوب می شد.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time اولین بازی با گرافیک سه‌بعدی مجموعه زلدا بود. به‌واسطه ایده‌ها و مکانیزم‌های مدرنی که در آن زمان داشت برای سال‌ها به هسته اصلی و الهام بخش عناوین سه‌بعدی آن دوران تبدیل شده بود. Ocarina of Time از لحاظ منتقدان و البته گیمرها یک شاهکار تمام عیار بود و موفق به ثبت بالاترین امتیاز متاکریتیک با نمره 99 شد.

در همان زمان بود که بازی هایی مانند Tony Hawk’s Pro Skater 2 و Grand Theft Auto IV و همچنین Soulcalibur هرسه متای حیرت انگیز 98 را ثبت کردند. اما این Ocarina of Time بود که با پشت سرگذاشتن رقیب‌های خود در صدر متاکریتیک قرار گرفت. سرانجام در اوایل 2015 میلادی توسط گینس به رسمیت شناخته شود و لقب تحسین‌ شده‌ترین بازی ویدیویی تاریخ را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *