بلاگ

بازی Sifu با نگاه منتقادانه

بازی Sifu که به تازگی منتشر شده است توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. این بازی در تاریخ ۸ فوریه سال ۲۰۲۲ در سبک اکشن منتشر شد. این بازی بیتم آپ توانسته امتیاز متاکریتیک ۸۱ را به دست بیاورد و تا اینجا کار به عنوان یک اثر خوب و قابل ارزش شناخته شود. این بازی آخرین ساخته استودیو Sloclap مورد توجه قشر زیادی از بازیکنان قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نمرات و نقد این بازی بپردازیم. اگر شما هم به دنبال یک اثر جدید و قوی هستید و قصد دارید از این بازی اطلاعات بیشتری داشته باشید تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید.

بازی Sifu

بازی Sifu

قبل از نقد بازی بد نیست کمی اطلاعات بیشتری درباره بازی بدست آورید. اما اگر علاقه زیادی به اسپویل شدن داستان بازی ندارید از این قسمت عبور کنید. بازی سیفو داری پنج مرحله کلی است که هر مرحله، یک غول‌ آخر قدر دارد و شکست دادن او کار ساده‌ ای نیست.

فهرست این باس‌ها به شرح زیر است:

The Squats – Fajar (The Botanist)

The Club – Sean (The Fighter)

The Museum – Kuroki (The Artist)

The Tower – Jinfeng (The CEO)

The Sanctuary – Yang (The Leader)

با نگاه اول ممکن است تصور کنید بازی کوتاهی پیش رو دارید. اما به شما این اطمینان را میدهیم که اینطور نیست. بلکه کاملا برعکس است. مراحل این بازی طولانی تر از انتظار شما خواهد بود. همچنین اگر وسط بازی بمیرید مجبور هستید از اول شروع کنید. یادگیری بازی و مکانیسم‌ های آن‌ هم کار ساده‌ ای نیست و اندکی زمان می‌برد. بسیاری از بازیکنان هم به دنبال اجرای دوباره مراحل هستند تا تعداد مرگ خود را کاهش دهند. در واقع این اثری است که مرگ بخش مهم و اساسی آن است و باید آن‌ قدر بمیرید تا استاد شوید. ابتدا تنها ۳۰ سال سن دارید؛ اما در آخر به یک پیرمرد/پیرزن تبدیل می‌ شوید.

 

بازی Sifu 2

نقد بازی Sifu

وب سایت های مختلفی این بازی را نقد کرده اند. اگر به تمام نقد های موجود نگاهی بی اندازیم به نتایج تقریبا یکسانی می رسیم. سیستم مبارزات به طرز شگفت‌ انگیزی مهیج و جذاب طراحی شده است. مبارزات بازی در نوع خود بسیار با کیفیت است و هیجان بسیار زیادی دارد. اما داستان بازی کمی مشکل دارد که در نگاه اول متوجه آنها می شوید. اما لازم است توجه کنید هدف این بازی ارائه مبارزات با کیفیت و بی نظیری است. بازی Sifu بدون شک به هدف خود به درستی و مقدرانه رسیده است.

 

GameSpot _ امتیاز ۹/۱۰

بازی Sifu بدون شک بحث دشواری بازی‌ ها را دوباره پیش می‌ کشد و جای تأسف دارد که افراد زیادی قادر به تجربه این بازی به دلیل سختی آن نخواهند بود. با این حال، توجهی برای چنین منحنی یادگیری دشواری وجود دارد و این بخشی از بازی است که باعث شده تا Sifu بسیار قانع‌ کننده شود. ماجرای شما از یک شاگرد به استاد فوق‌ العاده است و دلیلش آن است که شما باید مهارت خود را افزایش دهید؛ نه اینکه روند. سنتی پیشرفت بازیکن را طی کنید.

 

IGN _ امتیاز ۹/۱۰

بازی Sifu انتظار زیادی از شما دارد و این مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌ کند. مبارزات بازی بی‌ عیب و نقص است و با انیمیشن‌ های روان و تأثیرگذار همراه شده است. علاوه بر آن دشمنان چالش‌ برانگیز وجود دارند که باعث می‌ شوند تا با چنگ و دندان برای شکست دادن آن‌ ها بجنگید. تکرار چندین‌ باره بازی باعث شده تا کمپین داستانی کوتاه آن را چندین بار تجربه کنید و البته باعث ایجاد لحظات خسته‌ کننده‌ای می‌ شود که باید تنها تلاش کنید و تلاش کنید تا مهارت بیشتری برای شکست دادن دشمنان کسب کنید. اگر آن روند یادگیری سمی بازی را کنار بگذاریم؛ با یک بیتم آپ شگفت‌ انگیز روبه‌رو هستیم که دارای طراحی مراحل عالی و موسیقی فوق‌ العاده است.

 

VGC _ امتیاز ۴/۵

سخت است بتوان بازی Sifu‌ را بی‌ احتیاط به کسی پیشنهاد کرد؛ زیرا که ساختار تنبیه‌ کننده دارد؛ اما اگر سؤال شما آن است که استودیو Sloclap توانسته از پس ساخت بازی به بهترین شکل بربیاید؛ آنگاه پاسخ ما «بله» خواهد بود. این کنگ‌ فویی است که باید برای آن مرد.

 

Gfinity _ امتیاز ۲/۵

این بازی است که اهداف زیادی را دنبال می‌ کند. شما با گروهی از دشمنان مبارزه می‌ کنید؛ توانایی‌ های خود را ارتقا می‌‌دهید و در عین حال یک رو‌گ‌ لایک را بازی می‌ کنید. در مقابل غول‌ آخر هایی قرار می‌ گیرید که قدرت بسیار بیشتری از شما دارند و البته مکانیسم پیر شدن بازی هم به ضرر شما عمل می‌ کند. تمام این‌ ها در کنار هم یک بازی بسیار دشوار بدون حس رضایت و لذت ساخته است.

 

بازی Sifu 3

نمرات بازی Sifu

تا اینجای مطالب به داستان بازی و نقد آن پرداختیم. اکنون لازم است نگاهی کلی به نمرات این بازی هیجان انگیز داشته باشیم. این اثر اکشن موفق به دریافت میانگین امتیاز ۸۱ در وب‌ سایت متاکریتیک شده است و به عنوان اثری با کیفیت شناسایی شده است.

 

Game Revolution – 90

Game Rant – 90

GamesRadar – 90

Worth Playing – 85

IGN Spain – 80

TheGamer – 80

Push Square – 80

Game Informer – 73

Dexerto – 60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *