بلاگ

بهترین استاد ها در بازی های ویدئویی

بهترین استاد ها| امروزه همه ی کسانی که در عرصه ی بازی و تجربه ی آن وارد شده اند، به این نتیجه رسیده اند که بازی های ویدیویی فقط منوط به سر گرم کردن ما نیست و از طریق آن می توان درس های عبرت انگیزی در زمینه های انسانی اخلاقی و اجتماعی آموخت.

برای نمونه اگر بخواهیم برای شما مثالی بزنیم به سری اساسینز کرید اشاره می کنیم. این بازی که ساخت شرکت قدرتمند یوبی سافت است را بخاطر دارید؟ اساسینز کرید به دلیل اینکه توجه بسیار زیاد به رویداد های تاریخی داشت بسیار محبوب شد. رویداد های تاریخی که این بازی به تصویر می کشد، می تواند یک وسیله و ابزاری باشد برای آموزش رویداد تاریخی. همچنین با توجه به محبوبیتی که این بازی دارد، درس های خوبی در زندگی امروزه ی ما می دهد.

 

محبوب ترین استاد ها در بازی های ویدئویی

همانطور که اشاره کردیم همه ی ما آدم ها می توانیم به کمک کاراکتر های بازی های رایانه ای چیز های جدید و جذابی یاد بگیریم و از طریق آن بتوانیم مدرن تر زندگی کنیم. برای نمونه از مهارت های زندگی کردن کرفته تا مکالمات و دیالوگ هایی که بین کاراکتر ها رد و بدل می شود. برخی بازی های ویدئویی مطالب و موارد بسیار مهم و دقیقی را به ما آموزش می دهند که شاید در دنیای امروز و در حقیقت نتوان به آن پی برد.

در این بخش برای شما نمونه هایی از بازی ها را جدا کردیم تا به شما بهترین و محبوب ترین استاد ها در داستان بازی های ویدئویی را معرفی کنیم و در باره آن ها باهم بحث کنیم.

تذکر مهم: خطر اسپویل برای بخش های داستانی بازی ها در این مقاله

 

استاد

Paarthurnax در بازی اسکایریم

احتمالا بیش تر شما ها بازی اسکایریم را تجربه کرده اید. این بازی از دسته بازی های ویدئویی است که محبوبیت بسیاری در ژانر اکشن شمشیری پیدا کرد. می توانیم به یک اژدهای باستانی و دانا در این بازی یعنی skyrim اشاره کنیم که به جرئت می توان آن را یکی از بهترین استاد ها در بازی های ارائه شده محسوب کرد. نام این اژدها Paarthurnax است. او در کوهستان برفی اسکایریم زندگی می کرد که به عنوان ارباب گروه Greybeards دست راست پارتورنکس بود.

او پس از تغییر عقیده ای که در آن به وجود آمد، از انسان ها حمایت می کرد. او کسی است که از Dragonborn حمایت می کند و به او موارد مختلفی را آموزش و گوش زد می کند تا از نظر اخلاقی و Way Of The Voice مبرا باشد. این اژدها در باره ی سبک زندگی و فرهنگ اژدها را به او آموزش داده و با تعالیم او سعی میکند بر بقیه ی فریاد های اژدها مسلط شود. کاراکتر پارتورناکس گذشته ی جالبی دارد که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

استاد

وزمیر در بازی The Witcher 3

کاراکتر وزمیر رهبر آخرین باز ماندگان از گروه گرگ ها در The Witcher 3 بود. بطوری که فقط تعداد محدودی از گرگ ها باقی مانده بودند که رهبر آن ها وزمیر بود. وزمیر برای گرالت هم پدر بود هم استاد. زیرا که به او درس های زندگی و همچنین هنر های رزمی را آموزش می داد. از بین گروه خود فقط به گرالت اهمیت زیادی می داد. او همیشه سعی می کرد پاسخ تمام سوالات و حلال تمام مشکلات گرالت باشد. او همچنین به سیری که سرنوشت گرالت بود، مهارت های رزمی را آموزش داد او بسیار فرد خوش قلب و مهربانی بود که به عنوان پدر بزرگ سیری فداکاری های زیادی برای او انجام داد.

شاید با خود بگویید که شخصیت اصلی این بازی گرالت ریویا بوده است و وزمیر کیست؟ اما باید به این موضوع توجه کنید که گرگ ها موجودیت خود را مدیون وزمیر هستند. چراکه اگر او نبود مدرسه گرگ ها هم نبود و در نتیجه گرالت هم نبود. او بود که با تعالیم خود توانست گرگ ها را زنده نگه دارد و همین موضوع باعث شد که وزمیر تبدیل به پیر ترین ویچر زنده شود. در بخشی از بازی در اثر اتفاقی نا گوار گرالت حافظه خود را از دست می دهد و وزمیر با استفاده از مهارت های خاص خود و کمک به گرالت حافظه از دست رفته ی وی را به او باز میگرداند.

 

استاد

کریتوس در سری بازی خدای جنگ (God Of War)

کریتوس شخصیت اول سری بازی God Of War یا خدای جنگ است. بازی خدای جنگ انحصاری شرکت Sony بود که اوج صعود این بازی در کنسول های پلی استیشن 2 آغاز شد. در بخش های قبل به تجزیه و تحلیل نسخه های مختلف سری بازی خدای جنگ پرداخته ایم که هر یک از دیگری برتر است. کریتوس در اسپارتا زاده شده است و در اوایل زندگیش او یک شوالیه و ژنرال اسپارت مشهور بوده است. او پس از به قتل رساندن همسر و دخترش تبدیل به روح اسپارتا شد. او پس از این جریانی که اتفاق افتاد از خدمت کردن به خدای جنگ خودداری کرد و او را نابود کرد.

کریتوس پس از کشتن خدای جنگ، خود به عنوان خدای جنگ جدید منتخب شد. او با حمایت تایتان ها تصمیم گرفت که از خدایان یونان و پدرش انتقام بگیرد ولی همه ی این داستان ها هیچ ربطی به استاد بودن و مربی بودن نداشت. زیرا او یک ماشین کشتار بود و هیچ معلم و استاد مناسبی نبود. اما سرانجام در بازی خدای جنگ جدید که ساخت سال 2018 او انتقام خودش را از خدایان یونانی می گیرد و سپس در طول بازی با آموزش و تعلیم دادن تنها پسرش به عنوان یک پدر و یک مربی او را تعلیم و تربیت می کند. او هنوزم یک شخصیت عصبانی و خشن است اما به دلیل عشقی که به پسر خودش دارد ملزم شده است که پسرش را مانند خودش تعلیم دهد تا بتواند از خودش محافظت کند. البته آترئوس پسر کریتوس هم به پدرش درس هایی می دهد که پدرش بتواند مهربان تر و صبور تر باشد.

 

استاد

جوئل در سری بازی The Last Of Us

دارندگان کنسول های Ps4 , Ps5 همگی مجموعه ی The Last Of Us را می شناسند. جوئل کاراکتر داستان این بازی است که یک پدر تنها و عاشق و دیوانه ی دخترش است. جوئل بعد از مرگ دخترش سال ها می گذرد و اتفاقات بسیار خطرناک و وحشتناکی را به چشم می بیند. او دیگر اون پدر عاشق و مهربان نیست و خشم او کلید حل مشکلات و موانع سد راه او می باشد. او یک بازمانده بقا طلب است و می خواهد زنده بماند علل خصوص وقتی دخترش را از دست داد این طلب چند برابر شد. سری بازی The Last Of Us مانند بازی God Of War 2018 روایت آموزش پدر فرزندی دارد که با این تفاوت که در بازی God Of War 2018 کریتوس استاد پسر خودش بود، اما در بازی The Last Of US جوئل مربی دخترش بوده است.

البته باید این موضوع را بدانید که جوئل وظیفه ی اسکورت الی را داشته است تا به مقصد مورد نظر اورا همراهی کند. او مانند یک پدر دلسوز و مهربان با او رفتار می کرد و او را تعلیم و تربیت می کرد. در اوایل بازی The Last Of Us جوئل متکی به آموزش ها هنر های رزمی، نحوه ی مبارزه و شلیک کردن و آموزش کار با اسلحه بود. او سعی می کرد الی را مانند خود طالب بقا کند و به الی بیاموزد که باید زنده بماند. کمی بعد وقتی ارتباط آن دو بهم نزدیک تر شد، به الی آموزش داد چگونه با گیتار موسیقی بنوازد.

 

استاد

یونا در بازی Ghost Of Tsushima

داستان بازی Ghost Of Tsushima به زمان حمله مغول ها باز میگردد. زمانی که یونا و برادرش تاکا در یاریکاوا متولد می شوند و پس از جنگی که به ساحل کومودا رسید، ارتش مغول ها با بی رحمی آنجا را تصرف کردند. یونا ساکای را به زحمت پیدا کرد و پس از آن از او مراقبت کرد تا از دید ارتش مغول ها در امان و دور باشد. یونا در عین حال جین را یاری می کند تا معامله ای که بابت تبادل کاتانای خود با غذا و دارو انجام داده است را دوباره پس بگیرد و بتواند از شهر کومودا که تصرف مغول ها در آمده است فرار کنند.

در حین این برنامه، یونا از جین درخواست می کند که به او کمک کند تا بتوانند باهمدیگر برادر یونا یعنی کاتا را که توسط مغول ها به اسارت گرفته شده است را نجاد دهند. جین هم پس از اینکه عمویش شیمورا را نجات داد به او کمک کرد تا این کار را برای یونا انجام دهد. یونا یک استاد و مربی واقع بین و صاف و صادق بود. او جین ساکای را نجات داد و همچنین در خصوص جنگی که اتفاق افتاد و حمله ای که توسط مغول ها به تسوشیما صورت گرفت، او را آگاه ساخت.

 

استاد

Rost در بازی Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Down یکی از بازی های بسیار جذاب بود که بیش تر شما آن را تجربه کرده اید. داستان بازی آن تقریبا شبیه به God Of War 2018 و The Last Of Us می باشد. Rost پدر دختری به نام ایلوی است که زمانیکه ایلوی از قبیله نورا طرد شد، از او محافظت کرد و اورا بزرگ کرد.

او به ایلوی مهارت های رزمی آموخت و از تجربیات خودش در جنگل با موجودات خطرناکی که در آن زندگی می کردند او را آگاه ساخت و به او آموخت که چگونه با این موارد مقابله کند تا بتواند زنده بماند. ایلوی توانایی کنترل احساسات خودش را نداشت و راست به او تعلیم داد که چگونه بتواند در کنار کنترل احساسات یک شکارچی و مبارز ماهر شود. راست جان خودش را فدای تنها دخترش کرد و در آخر کشته شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *