بلاگ

بهترین بازی های کارآگاهی

بازی کارآگاهی

شما هم با دیدن فیلم ها و خواندن کتاب های کارآگاهی هیجان زده می شوید؟ داستان افرادی حیرت انگیزی مانند شرلوک هلمز یا هرکول پوآرو برای افراد زیادی هیجان انگیز است. در این مقاله قصد داریم به بررسی بازی های ویدیویی کارآگاهی بپردازیم. اگر شما هم به این بازی ها علاقه دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بازی های ویدیویی کارآگاهی

دیدن فیلم ها و خواندن رمان های کارآگاهی بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. اما بازی های ویدیویی مزیت های بیشتری نسبت به فیلم ها دارند. در این بازی ها به شما این قدرت را اختیار را میدهند به حل پرونده ها کمک کنید و خود نقش ایفا کنید. در این مقاله با معرفی بهترین بازی های کارآگاهی به شما کمک میکنیم بازی مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. به این ترتیب شما هم یک کارآگاه حرفه ای خواهید شد و پرونده های بیشماری را حل میکنید. لذت حل کردن پرونده از دیدن فیلم ها بسیار بیشتر است. این لذت را از خودتان دریغ نکنید.

Discworld Noir

اگر از علاقه مندان پیگیر ژانر کارآگاهی باشید حتما با خانم تری پرچت Terry Pratchett و سری کتاب های معروفش یعنی کتاب های فانتزی Discworld آشنا هستید. این کتاب منبع الهام فیلم ها و بازی های زیادی شده است. یکی از این بازی های ویدیویی بازی Discworld Noir است. این بازی حول کارآگاهی حرفه ای به نام Lewton میچرخد که قرار است از پرونده قتل مرموزی پرده برداری کند. در طول این بازی Lewton متوجه میشود پرونده قتلی که در دست دارد بسیار شرورانه تر و مرموزتر از چیزی بود که فکرش را میکرد. این بازی در سال 2000 و توسط شرکت GT Interactive منتشر شد.

 

L.A. Noire کارآگاهی

L.A. Noire

بدون شک میتوان یکی از بهترین بازی های کارآگاهی این لیست را بازی لس آنجلس سیاه نامید. این بازی توسط کمپانی راک استار منتشر شد. قهرمان بازی کسی نیست جز کارآگاهی ریزبین به نام کول (Cole). این بازی اولین بار در سال 2011 منتشر شد.

امروزه این بازی هیجان انگیز روی کنسول های نسل جدید و حتی سوییچ دوباره عرضه شده است. یکی از شگفتی های این بازی استفاده از یک فناوری فوق العاده جذاب است. با استفاده از این فناوری تنها لازم است به صورت شخصیت ها نگاه کنید تا متوجه دروغ گفتن یا نگفتن آنها شوید. این بازی کارآگاهی یکی از پر بودجه ترین بازی این لیست محسوب می شود.

 

Sherlock Holmes Chapter One کارآگاهی

 

Sherlock Holmes Chapter One

نام این بازی خود نشان دهنده باطن آن است. چه کسی است که علاقه نداشته باشد در نقش معروف ترین کارآگاه تاریخ بازی نکند. راستش بر اساس شخصیت شرلوک هلمز بازی های متعددی ساخته و منتشر شده است ولی نمیتوان گفت همه آنها موفق بوده اند. بازی Sherlock Holmes Chapter One یکی از جدید ترین بازی های منتشر شده بر اساس شخصیت افسانه ای شرلوک هلمز است. این بازی تنها چند ماه است که منتشر شده است. تاریخ انتشار این بازی هیجان برمیگردد به 16 نوامبر سال 2021. تفاوتی که این بازی با سایر بازی های کارآگاهی بر اساس شخصیت شرلوک هلمز ساخته شده اند در خصوص سن شرلوک است.

در این بازی شما کنترل شرلوک را در سنین جوانی در اختیار دارید. کسی که هنوز به کارآگاهی قدرتمندی تبدیل نشده و در حال آموزش است. در این بازی شما راه و چاه کارآگاهی را همراه شرلوک جوان خواهید آموخت. به تناسب با سن کم شرلوک در این بازی شاهد المان های اکشن نیز هستیم. شرلوک جوان در این بازی کارآگاهی گاهی لازم است علاوه بر کمک گرفتن از مغزش در مواردی هم از خشونت استفاده کند.

 

Backbone کارآگاهی

Backbone

در آخرین عنوان این لیست قصد داریم یک بازی کاملا متفاوت در ژانر کارآگاهی به شما معرفی کنیم. نکته عجیب و متفاوت بازی Backbone که این بازی را از بازی های دیگر تمیز قرار میدهد مربوط به شخصیت کارآگاه است. شما در این بازی قرار است در نقش یک کارآگاه حیوان مشغول حل معما ها شوید. این دسته بازی‌ ها که شما را در نقش حیواناتی در قالب کاراکتر های انسانی قرار می‌ دهند بسیار محبوب شده اند.

علاوه بر بازی Backbone به شما تجربه بازی‌ های با کیفیتی مانند Chicken Police و Blacksad را نیز پیشنهاد می‌ کنیم. Backbone روایت کلیشه ولی بامزه فیلم‌ های نوآر کلاسیک را پیش می‌ گیرد. داستان این بازی ماجراجویی و مستقل درباره‌ ی یک راکون کارآگاه به نام هاوارد لوتور است. همسر یک موش گمشده شما را استخدام می‌ کند که سر از ماجرای ناپدید شدنش شوهرش در بیاورید. این بازی توسط شرکت Raw Fury در تاریخ ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *