بلاگ

معرفی بهترین بازی‌ های اکشن‌ ماجراجویی

امروزه بازی های سبک اکشن ماجراجویی یا Action Adventure همیشه جزو پر طرفدار ترین ها و محبوب ترین ها بوده اند. بطوریکه این حجم تقاضای گیمر ها باعث شده که معروف ترین استودیو ها و سازنده های بازی های ویدیویی دنیا عناوین برتر خود را با این سبک منتشر کنند. از زمان های قدیم سبک اکشن – ماجراجویی همیشه نقش کلیدی در صنعت بازی سازی را داشته است.

اکشن

از بازی های قدیمی همچون Banjo-Kazooie گرفته تا بازی های بسیار جذاب و محبوب امروزی همچون Last of Us و Tomb Raider و دیگر موارد که همواره با وجود این حجم تکامل و تغییر باز هم درحال پیشرفت و جهش هستند. در ادامه ما قرار است برترین بازی های اکشن و ماجراجویی را به شما معرفی کنیم.

 

برترین بازی ها در سبک اکشن ماجراجویی

از زمان های دور تا نزدیک تأثیر بازی های ویدیویی بر روح و روان انسان ها متفاوت بوده است. همانگونه که می دانید طبق آمار های بدست آمده کسانی که بازی ویدیویی را تجربه می کنند و گیمر هستند از هوش و دقت بالاتر و استرس و اضطاب کمتری برخوردار هستند. بازی ها میتوانند شما را با دنیای عجیب و رنگارنگ و متنوعی آشنا کنند که در دنیای واقعی تجربه ی آن را نخواهید داشت.

بت من اکشن

مجموعه Batman Arkham

در دورانی اولیه ای که تازه کنسول های بازی روی کار آمده بودند، بازی هایی که ساخته شد برای آنها بیشتر با عناوینی شامل بازی های ابر قهرمان ها بود مانند اسپایدر من و … . این بازی ها همچنان پر طرفدار هستند و سالانه استقبال چشمگیری از سوی گیمر ها دیده می شود. در آن زمان که بازی اسپایدر من 2 بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده بود، در سال ۲۰۰۹ استودیوی راک ستدی با انشار بازی Batman Arkham سبک بازی اکشن ماجراجویی را به نقطه عطف تازه ای رساند.

 

odyssey-kass اکشن

Assassin’s Creed Odyssey

مجموعه ی Assassin’s Creed اولین انتشار آن به سال ۲۰۰۷ بر میگردد که تا به امروز نسخه های مختلفی پس از سری اولی منتشر شده است. اما سری Odyssey این بازی به این دلیل انتخاب شد که اولین نسخه در سری های اساسین کرید بود که در بخش اول بازی شما این اجازه را داشتید که بخواهید برای بازی کردن از دو شخصیت ارائه شده توسط بازی یکی را به دلخواه انتخاب کنید. این مجموعه یک دنیای باز است که می توان آن را مدیون شخصیت خوب و ماهر زنی به اسم Kassandra  که با اقدامات او بود که محیط اودیسه چشم نواز و هیجان انگیز شد.

Odyssey یازدهمین نسخه فرانچایز اساسینز کرید بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار شد. این بازی طرفدار زیادی پیدا کرد چراکه می توان در اول بازی شخصیت بازی را به دلخواه انتخاب کرد. اساسینز کرید اودیسه جزو بهترین بازی های اکشن ماجراجویی به شمار می رود.

 

اکشن Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت راک استار منتشر شد. این بازی استقبال زیادی از سوی هوادارن را به همراه داشت. این امر باعث شد که پس از گذشت ۸ سال زحمت شرکت راک استار نسخه دوم این بازی را با گرافیک بسیار بالاتر منتشر کند. این بازی به قدری دقیق و واقع گرایانه بود که با ستایش و تعریف و تمجید منتقدان این شرکت همراه شد. این بازی مربوط به دوران غرب وحشی یعنی آمریکای وسترن می شود. این بازی یک بازی جهان باز است و با توجه به گرافیک بسیار زیبا و چشم نوازی که دارد توانست خود را در لیست بهترین بازی های در سبک اکشن ماجراجویی قرار دهد.

 

- تیر و کمان (2) اکشن

The Last Of Us Part 2

اکثر هواداران از بخش پایانی داستان The Last Of Us رضایت داشتند ولی سازنده این بازی یعنی Naughty Dog رویا های دیگری برای ادامه ی این بازی در سر دارد. بخش دوم این بازی که ۵ سال پس از بخش اولی منتشر شد بار دیگر داستان دو شخصیت دوست داشتنی و محبوب یعنی الی و جوئل را همراه می کند. در این نسخه هر دو سعی می کنند که با عواقب تصمیمی که جوئل در پایان بخش اول  گرفت کنار بیایند.

 

با انتشار نسخه دوم این بازی دو جبهه بوجود آمد. جبهه اول مخالف انتشار نسخه دوم بودند، چرا که می گفتند انتشار نسخه جدید این بازی بیهوده است. اما به محض انتشار رسمی این مجموعه، این بازی با ستایش و تمجید همه جانبه از سوی منتقدان این بازی قرار گرفت و توانست به یکی از بهترین بازی های نسل هشت تبدیل شود. همچنین این بازی توانست در مراسم The Game Awards 2020 عنوان پر افتخار ترین بازی تاریخ را برای خود به ثبت برساند.

اکشن god of war

God Of War 2018

بازی خدای جنگ به دلیل عظمت و بزرگی بسیار زیادی که دارد توانسته عنوان برترین و پر طرفدار ترین بازی تاریخی را از نظر و دیدگاه کاربر های سایت IGN کسب کند. بدون هیچ اغراقی می توان گفت مجموعه ی God Of War در همه ی نسخه ها یک سر و گردن از تمامی بازی های تاریخی و هم رده های خود در ژانر اکشن ماجراجویی بالاتر است. میزان خشونت بکار رفته در این بازی بقدری زیاد است که گیمر ها را در مراحل و بخش های مختلف بازی به وجد می آورد.

 

این بازی داستان یک خدای باستانی به نام کریتوس را ایفا می کند. نسخه ۲۰۱۸ گیمر ها را مجدد با خشم زیاد و وحشی گری کریتوس آشنا می کند. در این بخش او صاحب فرزند پسری به نام آترئوس شده است. او به تازگی همسر خود را از دست داده است و از این رو ماجراجویی خود را با فرزند خود به سمت کوهستان آغاز می کند. نسخه خدای جنگ در ابتدا انحصاری سونی بوده که در سال ۲۰۲۱ نخستین بار نسخه PC آن با گرافیک بسیار بالا منتشر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *