بلاگ

نقد و بررسی بازی Rainbow six Siege 2020

rainbow

در بازی Rainbow Six Siege، انتخاب های کوچک تاکتیکی همیشه منجر به عواقب بزرگ می شود.

این بازی ساخت شرکت Ubisoft است.

هر دور درس جدیدی است در مورد کارهایی که می توانستید بهتر انجام دهید، با اشتباهات خود که به عنوان یک معلم سختگیر عمل می کنید.

 

هماهنگی،استراتژیک، دقت

 توجه به این درس‌ها و تنظیم استراتژی تیمتان بر این اساس باعث می‌شود که هر مسابقه احساس تازگی و هیجان‌انگیز داشته باشد.

همچنین چکه‌ای از اپراتورها، بارگذاری‌ها و توانایی‌های جدید مدام ملاحظات جدیدی را مطرح می‌کند.

rainbow

 هیجان موفقیت آمیز بودن نقشه شما خواه مجموعه ای از تله ها باشد که دشمن را در مسیر خود متوقف می کند.

همچنین یک سوراخ در جای مناسب که زمینه را برای یک کمین آماده می کند، یا توانایی های دو اپراتور که با هم کار می کنند تا دشمن را از آن بیرون بکشند.

 تیم مقابل، چیزی است که Siege را نه تنها به یک تیرانداز قانع‌کننده، بلکه یکی از بهترین نمونه‌های کار تیمی، استراتژیک و شوتری تبدیل می‌کند.

علیرغم تکامل خود در چهار سال گذشته، Rainbow Six Siege همیشه نبردی بین مهاجمان و مدافعان بر سر یک هدف واحد بوده است.

 

هماهنگی، بررسی موقعیت، نفوذ

در هر تیم پنج اپراتور وجود دارد که هر کدام ابزارهای مخصوص به خود را دارند که می‌توان از آنها برای کاهش سرعت حمله مهاجمان یا سوراخ کردن استحکامات مدافعان استفاده کرد.

در هر دور، مهاجمان باید بر روی یک هدف خاص حرکت کنند.

 بسته به حالت، آنها باید دزدکی وارد شوند و یک گروگان را بیرون بیاورند.

.Rainbow Six Siege 3

 باید با همکاری و یک استراتژیک خاص و بسیار حساس و دقیق وارد مکانیکه گروگان در آن وجود دارد بشوند و گروگان رو از آن محل خارج کرده و به محل مشخص شده در مپ ببرند.

البته ناگفته نماند حین ورود به محل هاستیج(گروگان) موانع و تله های دشمن که وظیفه ی آنها کشتن شما در راستای حفاظت از گروگان است وجود دارد.

در این حالت از بازی شما می توانید برای تصاحب نتیجه بازی یا تمام دشمنان را بکشید.

یا می توانید درحالتی دیگر گروگان را از محل خارج کرده و با امن کردن راهرو ها و محل عبور گروگان را سالم به محل مربوطه برسانید.

 

محاصره فقط تیراندازی نیست

همچنین تمرکز زیادی بر یادگیری و استفاده از ابزار منحصر به فرد هر اپراتور برای کمک به گرفتن یا نگه داشتن هدف وجود دارد.

 توانایی های طرف مهاجم از شکستن دیوارهای تقویت شده و ایجاد درهای جدید تا از بین بردن ابزارهای مدافع و استفاده از دوربین ها برای نشان دادن مکان های دشمن متغیر است.

Rainbow Six Siege 4

 انتخاب اپراتور مناسب و ایجاد یک تیم خوب از اپراتورها که توانایی‌هایشان به خوبی با هم کار می‌کند، می‌تواند نفوذ به یک اتاق به شدت مستحکم را بسیار آسان‌تر کند.

 

هر اپراتور مکمل اپراتور دیگر

 به عنوان مثال، استفاده از نارنجک‌های EMP تاچر برای از بین بردن اخلال‌کننده‌های سیگنال، می‌تواند به شارژر نفوذ Thermite این فرصت را بدهد تا دری به داخل هدف ایجاد کند.

Rainbow Six Siege 5

در همین حال، رگبار مواد منفجره فیوز می‌تواند مدافعان را وادار کند تا پهپاد تشخیص حرکت Lion را فعال کنند.

 

در سمت دفاع، ابزارهای اپراتور عمدتاً از ابزارهایی تشکیل شده‌اند که تعقیب هدف مهاجمان را کند می‌کنند.یا به طور کلی از آن جلوگیری می‌کنند.

 مختل کننده های سیگنال Mute استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند پهپادهای recon و شارژهای Thermite را قطع می کنند.

 

استفاده ی به موقع از ابزار های منحصر بفرد

از سوی دیگر، ابزارهایی وجود دارند که می توانند یک مهاجم را به طور کلی ناتوان کنند.

یک تشک خوشامدگویی از فراست که در جای مناسبی قرار گرفته باشد، می‌تواند مهاجمی را به دام بیاندازد که پس از شنیدن آن گیره غیرقابل انکار، برای یک شلیک کشتار آزاد به او حمله کند.

 

Siege با صدای گجت خود، با صداهای متمایزی که به شما هشدار می‌دهد در مقابل چه کسی قرار دارید، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.

 نارنجک‌های ضربه‌ای زوفیا صدایی کاملاً متمایز و تقریباً توخالی تولید می‌کنند و نمی‌توان آن را با گلوله‌های نفوذی Ash یا هر یک از آنها اشتباه گرفت.

مواد منفجره دیگر گجت‌ها چیزی هستند که مبارزات Siege را از سایر تیراندازان متمایز می‌کنند، و در حالی که احتمالاً حداقل در هر راند در یک مسابقه آتش‌سوزی شرکت خواهید کرد، استفاده مؤثر از ابزار خود برای کاهش سرعت دشمن به اندازه ضربه زدن به آن ضربه کلاچ مفید است.

 

کسب مهارت کنترل اسلحه

در حالی که ابزارها چیزی هستند که شما می خواهید از آنها برای رسیدن به اهداف خود نهایت استفاده را ببرید، اسلحه ها را نمی توان کنار گذاشت.

 برخی از سلاح های گرم، مانند برخی از شاتگان ها و LMG ها، به اندازه کافی قدرتمند هستند که درهای مسدود شده را از بین ببرند و سوراخ های کشتار را در هدف ایجاد کنند.

 تفنگ‌های تهاجمی و SMG می‌توانند موانع را نیز از بین ببرند، اما اغلب برای از بین بردن دشمن مناسب‌تر هستند.

 هر تفنگ نسبت به نوع و اندازه خود به اندازه کافی قدرتمند احساس می شود.

Rainbow Six Siege 6

 این امر به ویژه در مورد تفنگ های تیرانداز که قادرند دشمن را تنها در چند شلیک پرتاب کنند، صادق است.

پس زدگی و صدایی که هر کدام ایجاد می کند با آسیبی که به طرف دیگر وارد می کند – بلند و کشنده است.

هر تفنگ قدرت و کنترل متمایز خود را دارد، که باعث می‌شود سفارشی‌سازی بارگیری شما به اندازه ابزارها و رویکرد شما در هر موقعیت برای استراتژی کلی شما مهم باشد.

 

یافتن نقطه ضعف حریف بهبود نقطه ضعف خود

همه چیز همیشه آنطور که برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود زیرا تیمی وجود دارد که سعی می کند انتظارات شما را با ابزارهای خود زیر سوال ببرد.

 راه های مختلفی برای فشار دادن هر دو تیم به یکدیگر وجود دارد و آنهایی که برای این کار آماده نیستند، از بین می روند و حذف می شوند.

مهاجمان می‌توانند با احتیاط به سمت هدف حرکت کنند، در حالی که مدافعان قصد دارند با عجله به آنها حمله کنند، آنها را غافلگیر کنند و آنها را مجبور کنند که از این سرعت آهسته‌تر و راحت‌تر خارج شوند.

 جابجایی منظم بین سرعت آهسته و پیوسته و بی‌درنگ تپنده قلب، هیجان‌انگیز است، به خصوص زمانی که فقط چند ثانیه می‌تواند شتاب مسابقه را تغییر دهد.

Rainbow Six Siege

 

صبوری و تمرکز ابزار مهم در Rainbow Six

 لحظه های ساکت تر نیازمند دستی آرام است.

وقت گذاشتن و منتظر ماندن برای لحظه مناسب می تواند اعصاب خردکن باشد.

 اما صبر و اجرای صحیح با هم تیمی هایتان باعث می شود تا بازی اسلحه و کار گروهی فوق العاده رضایت بخش باشد، زیرا شما حریفان خود را یکی یکی بیرون می آورید و یک پیروزی به دست می آورید.

 

سخن آخر:

صبوری کردن و حفظ آرامش و تمرکز در این بازی در کنار هماهنگی بین هم تیمی و برقراری استراتژی مناسب برای مقابله با حریف تنها راه پیروزی و غلبه بر دشمنان شما است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *