بلاگ

بازی‌ های مشابه Watch Dogs Legion که باید تجربه کنید

Watch Dogs-

یوبیسافت پس از سری های بازی های Assassins Creed که با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شد، در آغاز انتشار مجموعه سری Watch Dogs بهترین شروعی را رقم نزد. اما ناگفته نماند به مرور زمان توانست امتیاز قابل قبولی از سوی هواداران خود کسب کند. ئاین بازی با نمایش اولیه در E3 جنجال های بسیاری را به پا کرد و با توجه به عدم رضایت مندی گیمر ها و بازیکنانی که انتظارات آنان برآورده نشده بود امتیاز بسیار کمی گرفت. اما پس از همه ی این موارد در نسخه ی دوم این مجموعه از بازی، توانست بطور خاص نظر هواداران را بسوی خود برگرداند. آخرین نسخه از این بازی که Watch Dogs Legion نام دارد توانست با وجود برخی مشکلات یک عنوان قابل قبول برای گیمر ها ثبت کند. این بازی پس از 1سال عبور از انتشار بازی کرک شد. در این بخش قرار است به شما بازی هایی که شبیه به این اثر نسبتا جذاب یعنی Watch Dogs Legion  هستند را معرفی کنیم.

Watch Dogs

بازی های مشابه Watch Dogs

اول از همه این را بگوییم که این بازی یک قابلیت منحصر به فردی که دارد این است که می تواند شخصیت ها یا خودرو ها یا چراغ های راهنمایی و رانندگی و… را هک کند. درواقع می تواند کنترل قطعات و لوازم الکترونیکی در داخل بازی را بدست بگیرید. برای مثال می توانید با استفاده از این قابلیت به راحتی به بانک دستبرد بزنید. می توانید با استفاده از این قابلیت تلفن همراه مردم عادی را هک کنید. می توانید دوربین های مدار بسته را تحت کنترل خود بگیریدو… .

 

شاید سری بازی Tom Clancy Splinter cell را تجربه کرده باشید. جالب است بدانید این سری بازی هم توسط شرکت Ubisoft ارائه شد. بازی واچ داگز درون یک مرزی بین اکشن و مخفی کاری حرکت می کند. اما بخش های مخفی کاری آن بیشتر از اکشن آن می باشد. البته این قابلیت هک کردن که گفتیم هم به همین موضوع دلالت می کند. داستان سری آخر منتشر شده از این بازی هم مربوط به گروهی هکر به نام Dead Sec که برای انفجاری که در قصر پارلمان لندن اتفاق افتاده است تحت تعقیب مأموران هستند.

در ادامه قرار است به شما بازی ها را معرفی کنیم:

Grand Theft Auto V - Watch Dogs-

Grand Theft Auto V

می توان گفت، تفاوت عمده و بزرگی که بین سری بازی های GTA و سری بازی های Watch Dogs می توان یافت بخش هک کردن است. شما در بازی GTA نمی توانستید کنترل دوربین ها یا چراغ های راهنمایی و رانندگی را بدست بگیرید. این بازی جدای از این تفاوت بخش های کاملا مشابهی باهم دارند. حتی با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان به این نتیجه رسیده ایم که اکثر بخش های مختلف بازی Watch Dogs از سری GTA الهام گرفته است. البته در نسخه آخر GTA یعنی GTA V در برخی از مراحل بازی شاهد استفاده از قابلیت هک کردن تکنولوژی هستیم. مبارزات، رانندگی و محیط سند باکس المان های مشترک بین بازی های GTA V و Watch Dogs Legion است.

 

علاوه بر این هردو بازی جهان باز هستند و می توانید به راحتی جدای از مراحل داخل بازی و بخش داستانی آن، به گشت و گذار درون شهر بپردازید. اما یادآور میشویم که با توجه به شباهت هایی که ذکر شد قطعا در این بخش راک استار خیلی هوشمندانه تر عمل کرده و بازی GTA V کمی گسترده تر و دقیق تر کار کرده است.

Hitman 3 - Watch Dogs

Hitman 3

سری بازی های هیتمن یکی از نوستالژی ترین مجموعه های سبک شوتر مخفی کاری است. استودیو IO Interactive سازنده این بازی بود که آخرین نسخه سه گانه خود را تحت عنوان Hitman III منتشر کرد. مراحل این بازی از لایه هایی تشکیل شده است که شما می توانید با روش های مختلفی که خود میدانید، مراحل را بگذرانید. اما همانگونه که گفتیم، لازمه ی به پایان رساندن مأموریت شما قطع به یقیین مخفی ماندن شما است. در بیش تر بخش های این بازی شما مأموریت هایی دارید که مانند بازی Watch Dogs Legion باید وارد یک ساختمان شوید، سیستم های امنیتی آنجا را هک کرده و خارج شوید. همانگونه که گفته شد، مخفی کاری و هک کردن بین هردو بازی جزو المان های مشترک محسوب می شوند. و در آخر به شما پیشنهاد می کنیم اگر از قسمت های مخفی کاری بازی Watch Dogs Legion لذت برده اید، حتما تجربه بازی Hitman III را از دست ندهید.

Cyberpunk 2077

 

Cyberpunk 2077

این بازی یک بازی مدرن و پر از تکنولوژی های خفن می باشد. اثر شگفت انگیز و زیبای کمپانی لهستانی به نام CD Projekt Red که یک بازی جهان باز در دنیای سایبرپانکیس را به نمایش گذاشته و هواداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. بازی سایبر پانک در شهر Night city جریان دارد. در بدن افراد این بازی یک سری تراشه هایی وجود دارد که با استفاده از آن می توانند سریعتر و مدرن تر و بهتر زندگی کنند. پیشرفت تکنولوژی به گونه ای در این بازی به تصویر کشیده شده است که در این بازی هک کردن تبدیل به یک سلاح خطرناک مانند بمب اتم امروزی شده است. یکی از المان های مشابه این بازی با Watch Dogs Legion بخش Ability یا همان مهارت ها است که با گذراندن مراحل مختلف هرکدام ازین ها باز می شود و میتوانید برای هک کردن از آن استفاده کنید. اگر علاقه مند به هک کردن با زیبا ترین روش ها برای اجرا بر روی سیستم های مختلف هستید این بازی می تواند اثر مناسبی برای یک تجربه منحصر بفرد برای شما باشد.

 

Deus Ex

سری Deus Ex

مجموعه بازی های Deus Ex یکی از نوستالژی ترین بازی های مخفی کاری در ژانر اول شخص میان بازی های ویدیویی می باشد. نخستین نسخه ی این مجموعه در سال 2000 توسط استودیوی قدرتمند Ion Storm روانه بازار شد و پس از آن آخرین نسخه آن در سال 2016 با نام Deus Ex: Mankind Divided  ارائه شد. اصلی ترین تشابه این بازی با بازی Watch Dogs Legion بخش مخفی کاری اول شخص آن است. درواقع مشخصه اصلی این بازی دید اول شخصی و فضای سایپرپانکی آن می باشد. همچنین اصلی ترین اسلحه شما برای پیش روی در مراحل و مأموریت های بازی استفاده از هک برای کنترل دستگاه های الکترونیکی است. پس اگر به دنبال بازی می گردید که مانند Watch Dogs Legion المان های هکری و مخفی کاری را در قالب دوربین اول شخص در خود جای بدهد، Deus Ex: Mankind Divided پیشنهاد ما به شما است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *