بلاگ

تنها چند روز تا رونمایی از بازی هیجان انگیز اساسین کرید والهالا

چندین ماه از اعلام رسمی بازی اساسین کرید 2020 میگذرد و تا چند روز آینده به صورت رسمی به بازار می آید و اگر هنور درباره این بازی هیجان انگیز و جذاب و قابلیت های شکفت انگیز آن آشنا نشده اید پس پیشنهاد میکنیم حتما ادامه مطالب را مطالعه کنید.

اگر شما هم پیگیر بازی های تازه و جذاب هستید حتما با مجموعه Assassins Creed اشنا هستید و میدانید هربار معرفی بازی های جدید این مجموعه سروصدای زیادی به پا میکند و بالاخره کمپانی فرانسوی یوبی سافت با معرفی بازی Assassin’s Creed Valhalla باز سروصدا زیادی به پا کرد و وعده یک بازی هیجان انگیز و فوق العاده را به تحقق پیوست. بازی اساسین کرید والهالا برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس‌ وان، ایکس‌باکس سری ایکس | اس و پی سی در روز 10 نوامبر ( 20 آبان) عرضه خواهد شد و سپس در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) به کنسول پلی استیشن 5 سونی می‌رسد که جزو اولین بازی هایی که میتوانید با این کنسول بازی کنید.

وایکینگ ها (Viking) کیستند:

برای شروع لازم اول بدایند وایکینگ ها چه کسانی هستند.شخصیت های بازی اساسین کرید وایکینگ ها هستند و اگر قبلا با بازی های این مجموعه آشنا نباشید نمیدانید وایکینگ ها کیستند.

وایکینگ ها مردم دوره ای تاریخ هستند که به آن عصر تاریک نیز میگفتند سالهای حدود 873 میلادی و میتوان گفت دریانوردان اسکاتلندی بودند و به جنگجویی و دلاوری معروف بودند ولی این جنگجویان برخلاف باورهای عمومی آنقدرها هم وحشی نبودند و بسیار هوشمندانه از سلاح و ابزارهای خود استفاده میکردند و دارای فرهنگ برابری زن و مرد درمیان مردمان خود بودند به طوری که شواهد نشان میدهد جنگجویان زن نیز وحود داشتند به همین دلیل است که این بازی به شما امکان این را میدهد که قهرمان داستان خود را انتخاب کرده و هم دارای قهرمان زن میباشد هم قهرمان مرد.این افراد که دارای فرهنگ و قواعد خاصی بودند میتوانستند در هنگام تهدید دشمنان و برای حفظ خانواده و دارایی های خود به جنگجویان بی رحمی تبدیل شوند.

این جنگجویان به ویژه در قرن نه میلادی به انگلستان رفتند و همانجا ساکن شدند. داستان بازی اساسین کرید در این برهه از تاریخ اتفاق افتاده و وقایع را به نحوی بازگو میکند که میتوان اسم یک معلم تاریخ روی آن گذاشت.

شاید برای شما هم سوال باشد که اصلا چرا وایکینگ ها قصد مهاجرت به انگلستان کردند و در محل اقامتگاه خود نماندند.

 این اتفاقات در دوره از تاریخ رخ داده است که ما اطلاعات دقیقی از آن نداریم ولی در تریلر اساسین کرید والهالا بر اساس همین اطلاعات ما مهاجرتی را مشاهده میکنیم که عمده دلیل ان میتواند دو نیاز اساسی وایکینگ ها باشد یعنی غذای مناسب و کافی و اقامتگاهی امن و آسوده. پس وایکینگ ها به دنبال کشف این محل مناسب از اقامتگاه اول خود مهاجت کردند که این اتفاقات باعث به وجود آمدن این بازی هیجان انگیز شد.

داستان کلی بازی اساسین کرید چیست؟

داستان کلی این بازی را میتوان نبرد قاتلین مخفی و خطرناکی را نام برد که در دوره های مختلف با اهداف و انگیزه های متفاوت دست به کشتن و ترور اشخاص معروف میزنند. و این ترور و قتل ها به دنبال تحقق هدف آزادی و صلح انجام میشود و حاکمان را ستمگر از صفحه پاک میشوند و بازی اساسین کرید را میتوان یک معلم تاریخ نام بر زیرا تمام وقایع حقیقی هستند و به دنبال بازگو کردن اتفاقات آن دوره از تاریخ است.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ایده اصلی این مجموعه از یک رمان به نام  «الموت» نوشته ولادیمیر بارتول گرفته شده است.در این رمان تاریخی بارتول به ایران در قرن یازدهم میپردازد و ما در آن شاهد بازگو کردن چگونگی شکل‌گیری فرقه حشاشین به رهبری حسن صباح هستیم.

اولین بازی این مجموعه در سال 2007 منتشر شد و تاکنون یازده بازی اصلی از این فرنچایز را شاهد بوده‌ایم که آخرین نسخه آن در سال 2018 با نام Assassin’s Creed Odyssey به انتشار رسید.

شخصیت اصلی و قهرمان بازی کیست؟

تمام شخصیت های جنجگو وتیکینگ هایی هستند که پیشتر آنها را معرفی کردیم و هدفشان بعد از ترک اقامتگاه خود و مهاجرت به انگلستان شسکت دادن شاه آن زمان یعنی شاه آلفرد هست. در این مبارزات یک وایکینگ قدرتمند به نام ایوور (Eivor) انها را رهبری و هدایت میکند.

اریک بپتیزات (Eric Baptizat) کارگردان بازی در این باره می‌گوید: آنچه ما از ابتدا می‌خواستیم این بود که شخصیت اصلی یک وایکینگ باشد. می‌دانید؟ این خیلی مهم بود که مطمئن باشیم که دقیقا آنچه در آن دوره بر شمالی‌ها گذشته را پیاده کنیم. می‌خواستیم بازیکن به صورت غیرمستقیم کاملا زندگی در آن دوره از تاریخ و جغرافیا را تجربه کند.

ایوور یک رهبر قدرتمند و جسور است که بازی به شما این امکان را میدهد که انتخاب کنید ایوور شما زن باشد یا مرد و این مزییت خوب و جالب بازی محسوب میشود.

شما در مسیر بازی میتوانید قهرمان بازی یعنی ایوور را ارتقا دهید و به قابلیت های او اضافه کنید و مطابق با دیگر بازی های مجموعه قهرمان بازی اساسین کرید نیز دارای یک تیغ مخفی است که نماد مجموعه اساسین است.البته قابل ذکر است در این بازی این تیغ چندان مخفی نیست و به راحتی بر روی دست ایوور قابل مشاهده است.

ویژگی مهم و جالب دیگر ایوور قابلیت استفاده از دو سلاح به طور همزمان است.طبق پیش بینی ها ما شاهد نبردهای سخت و طولانی خواهیم بود پس لازم است شخصیت های اصلی دارای قابلیت های متفاوت و چشم گیری باشند پس همانطور که گفتیم ایوور میتواند در هر دست خود یک سلاج بگیرد و یک نبرد قدرتمند به نمایش بگذارد.

لازم است این را نیز بدانید که سپرها پس از غیبتی موقتی در نسخه قبلی، در بازی اساسین کرید 2020 بازخواهند گشت. آیوور توانایی پرتاب تبرهای خود را داشته و از این طریق صدمه بالایی به دشمنان وارد خواهد کرد.

مقر اصلی و پایگاه جنگجویان اساسین کرید کجاست؟

بر اساس شواهد تاریخی، وایکینگ‌ها مردمانی بودند که به محل سکونت و قلمرو خود اهمیت بالایی داده و همه چیز را فدایش می‌کردند. به همین خاطر، یکی از اولین کارهایی که باید در والهالا انجام دهید، ساختن اقامتگاه برای مردم و رسیدگی به احتیاج‌هایی مثل غذا، امنیت و امثالهم خواهد بود.

روستای محل زندگی ایوور در بازی نقش بسزایی دارد و به پایگاه و مقر شما تبدیل میشود که شما میتوانید در ادامه بازی و در مسیر قدرتمندتر شدن این مقر و پایگاه را نیز قدرتمندتر کرده و ارتقا دهید و بتوانید امکانات و آیتم های جدید را به آن اضافه کنید. «ریونزتروپ» (Ravensthorpe) نام دارد

استایل خود را پیدا کنید.خرس، گرگ یا کلاغ؟

سه نوع وایکینگ وجود دارد و این شما هستید که انتخاب میکنید در بازی اساین کرید والهالا کدام یک باشید و باید باتوجه به مهارت بازی کردن و استایل مورد علاقه خود یکی از سه نوع را انتخاب کنید و در آن امتیاز جمع کنید و مهارت های خود را به نمایش بگذارید.

بپتیزات در این باره می‌گوید: ما می‌خواستیم سه حالت اصلی مبارزه در والهالا را با سه حیوان به صورت سمبلیک نشان بدهیم. خرس، کلاس تانک و زره پوش است. کلاغ، برپایه‌ی مخفی کاری پیش می‌رود و گرگ، استایل شکارچی گونه و میان برد دارد. اما این‌ها فقط سه تا شاخه‌ی مشخص نیستند. هرکدام ترکیبی از زیرشاخه‌های متنوع با عناصر مختلف هستند که شما می‌توانید با انتخابشان مهارت جدیدی که در مبارزه، مخفی‌کاری، جست و جو یا جهت یابی به دردتان بخورد، یاد بگیرید.

شما باید بتوانید سلاح مورد استفاده برای هرحیوان را کشف کنید و بفهمید کدام سلاح با کدام حیوان جور میشود پس لازم است دراین باره وقت بگذارید تا قدرت تشخیص و مهارتان در انتخاب سلاح مناسب بیشتر شود و اصلا نگران نباشید که اگر اشتباه کردید بازی برای شما جریمه در نظر نمیگیرد. شما هر زمان که احساس کردید لازم است در انتخاب خود تجدید نظر کنید میتوانید مهارت ها ریست کرده و دوباره اقدام کنید.

سیستم مورد نیاز اساسین کرید والهالا

در این بخش به بررسی سیستم مورد نیاز Assassin’s Creed Valhalla خواهیم پرداخت.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی بدین شرح است:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Ryzen 3 1200 – 3.1 Ghz / i5-4460 – 3.2 Ghz

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک برای خروجی 1080p و فریم ریت 30: کارت گرافیک AMD R9 380 – 4GB / GeForce GTX 960 4GB

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 50GB HDD (اما هارد SSD پیشنهاد می‌شود)

سیستم پیشنهادی برای گرفتن خروجی 1080p و نرخ فریم 30 و گذاشتن تنظیمات روی High:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Ryzen 5 1600 – 3.2 Ghz / i7-4790 – 3.6 Ghz

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک برای خروجی 1080p: کارت گرافیک AMD RX 570 – 8GB / GeForce GTX 1060 – 6GB

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 50 گیگابایت بر روی هارد SSD

سیستم پیشنهادی برای گرفتن خروجی 1080p و نرخ فریم 60:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Ryzen 7 1700 – 3.0 Ghz / i7-6700 – 3.4 Ghz

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک برای خروجی 1080p و نرخ فریم 60: کارت گرافیک AMD Vega 64 – 8GB / GeForce GTX 1080- 8GB

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 50 گیگابایت بر روی هارد SSD

سیستم پیشنهادی برای گرفتن خروجی 4K و نرخ فریم 30:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Ryzen 7 3700X – 3.6 Ghz / i9 – 9700K – 3.6 Ghz

رم: 16GB

پردازنده کارت گرافیک برای خروجی 4K و نرخ فریم 30: کارت گرافیک AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 – 8GB

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 50 گیگابایت بر روی هارد SSD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *